Traiasca feudalismul in Politia de Frontiera

 

Observam ca, in ultima vreme, din ce in ce mai multi factori de conducere arunca vina pentru rezultatele scazute ale institutiei pe personalul cu functii de executie din operativ, incercand sa-si ascunda proasta gestionare.

Incercam in continuare sa prezentam situatia complicata si dramatica a Politiei de Frontiera, desi, in repetate randuiri, atat politistii cat si sindicatele au atras atentia asupra modului defectuos in care Politia de Frontiera functioneza. In conceptia unora se pare ca politistii din operativ sunt singurii vinovati ai sistemului.

Desi in IGPF au intrat foarte multi bani pentru mentenanta aparaturii de supraveghere a Politiei de Frontiera, nu stim incotro s-au dus acesti bani intrucat, toata aparatura se afla intr-un stadiu avansat de degradare.  Mai gasim pe alocuri cate un aparat care functioneaza in bune conditii. Cand te uiti in statistici, de dragul imaginilor, toate sunt bune si frumoase dar, in realitate, 90% din echipamentele de supraveghere pe timp de noapte sunt defecte. Cu toate acestea, politistii de frontiera sunt obligati sa transporte dupa ei  in misiune aparatura ce functioneaza la paramentri foarte scazuti, aparatura pe care o transporta efectiv fara rost, nu mai spunem ca acumulatorii nu au fost inlocuiti de foarte mult timp iar cei existenti nu tin incarcati mai mult de 30 de minute. Mai mult decat atat, in cazul in care aparatura se strica sau se pierde in timpul unei misiuni, politistul este obligat sa plateasca aparatura la pretul de nou, pret care este exagerat de mare.

Parcul auto este praf sunt foarte multe sectoare unde mai sunt  functionale 4 – 5 masini dintr-un parc de cel putin 25 de autospeciale. Mai grav este ca, in anumite sesizari, politisti vorbesc si de o singura masina funtionala pe sector, dar se pare ca si aici au gasit vinovati. In conceptia lor, vinovati sunt soferii care nu intretin autospecialele in bune conditii si sub nici o forma sistemul care a lasat an de an, sub cota minima necesara, bani pentru reparatul autospecialelor. Colegii au fost nevoiti sa mearga in misiune cu autospecialele defecte punandu-si viata in pericol.

Cota de combustibil a scazut, in loc sa creasca odata cu cresterea fenomenului infractional.

In operativ, factorul uman este din ce in ce mai putin iar media varstei a crescut considerabil.  Mai mult decat atat, operativul nu a avut prevazute niciodata instructiuni clare de securitate si protectia muncii asa cum cere Legea 319/2002,  si de aceea, peste 60%  din personal sufera de afectiuni medicale grave.

Tinuta de protectie este o catastrofa, au cusut tinuta de protectie de iarna din materiale prin care trece vantul si umezeala, iar  tinuta de vara din material impermeabil care face imposibil de a respira organismul si care la temperaturi mari se lipeste de corp, bocanci de protectie nu mai zic ca nu s-au acordat niciodata.

Tinuta de servici lipseste cu desavarsire, in fiecare an personalul solicita conform fiselor de echipare, echipament pe articolele si marimile necesare. S-au facut solicitari ca la momentul la acre ajunge uniforma, aceasta sa fie transmisa catre fiecare solicitat prin sectoare.

 

Cea  mai importanta activitate in Politia de Frontiera este controlul patrulelor. Desi sunt doar cativa oameni din cauza crizei acute de personal, si acestia trebuie drastic controlati, incat au ajuns patrulele sa nu mai supravegheze frontiera ci sa urmareasca cand vin controalele.

 

Noi nu prea intelegem cateva aspecte, de ce nu sunt intrebati cei care controleaza patrulele PF , cate amenzi au  si cate infractiuni au constatate intr-o luna,  in raport  cu cate patrule PF au controlate, desi acestia au obligatia de a face si sprijin misiuni dar in realitate constatam ca acele misiuni se transforma tot in controale.

De ce nu sunt inrebati cei care fac misiuni de control al patrulelor PF cate disfuntionalitati ale sistemului au constatat pe timpul misiunii, disfunctionalitati precum:

  • Unde sevesc masa politistii controlati si daca indeplinesc conditiile minime de igiena
  • Daca institutia a dotat politistul corespunzator in raport cu misiunea pe care o are de executat
  • Daca aparatura pe care o are in dotare functioneaza in parametri normali
  • Daca autospeciala pe care o are in misiune indeplineste minimul necesar pentru ca politistii sa poata indeplini misiunea in bune conditii si siguranta
  • Daca misiunea pe care are o are politistul respecta normele de siguranta si protectia muncii si nu pune in pericol viata, siguranta si sanatatea politistului
  • Daca politistului i s-a asigurat timp necesar pentru refacerea organismului, termica, fizica si psihica

Intrucat in principiile de control este clar prevazut ca, echipa de control este obligata sa constate toate problemele si disfunctionalitatile intalite in misiune, supunem atentiei ca omiterea  constatarii tuturor neregulilor si constatarea doar partial a aspectelor ce pun intr-o lumina prosta politistul controlat fara a vedea cauza producerii evenimentului, este infractiune si se pedepseste conform codului penal.

 

Pentru toate aspectele relatate  mai sus si pentru rezultatele slabe ale institutiei, se pare ca  vinovat este doar personalul din operativ.

 

2 comentarii publicate

  1. Foarte mult adevar in articol… Mai ales chestia cu controalele si controalele inopinate.. E mult prea mult deja… Multi dintre politisti au o vechime mare in PFR si stiu exact cum sa-si execute serviciul in orice conditii…insa asa e politica in Rom si mai ales in PFR. ..trebuie controlati la sange si pe timp de zi si noaptea…sa nu care cumva sa stea vreun p.f. intro pozitie mai relaxanta… Apoi treaba cu servitul mesei e deja veche… din păcate de vreo 17 ani mancam prin praf, pe pietre, prin gaurile de la stalpuri electrice, cu sacosa in garduri… uneori cu mainile jegoase ori inghetate…samd…
    In leg cu aparatura pe timp de noapte, dar si de zi… E praf toata…facem senzatie doar prin noroc sa prindem infractorii de fr.si apoi o intreaga reclama buna a institutiei pe baza oamenilor care se descurca cum pot in teren…Deci,intro alta ordine de idei… Ne ascundem dupa niste rezultate care se fac in imprejurari deosebite si cu eforturi umane extreme… Astia suntem, asa defilam… Poate cine stie prindem o luna de pensie, apoi contactam spitalele si eventual protii…asta sunt sansele de supravietuire dupa… A. M.

    • Noi probabil ştim cum ne facem serviciu,însă metoda pisica vă zice ceva ,ştiți că în zona sectorului de responsabilitate unde îmi desfaşor activitatea se păzeşte spatele de controale şi nu frontiera? Mi se pare normal ca şeful de sector să vină în control noaptea la patrule ,dar nu mi se pare normal ca hoțul tragând pe neaştepate de portiere de la „termo” încălcând 2 procedee de control ceea de la „termo” şi ceea de control valabilă de pe vremea d-lui chestor Alexa! Eşti scos afara din încăpere, în timpul serviciului, de la bilanțul turei fără un motiv? şi vorbesc de un d-n scm care are varsta de pana în 40 ani venut din civilie!!!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Sari la bara de unelte