FRONTIERA, SÃRACA FRONTIERÃ

          Aşa cum ne-a obişnuit, sistemul n-are urechi. Sunt în zadar toate semnalele de alarmă trase de poliţiştii de frontieră, de sindicate, cu privire la situaţia din zona de nord a ţării. Problemele specifice acestei zone sunt legate de nivelul ridicat al migraţiei şi contrabandei. Aparatura de vedere pe timp de noapte este veche şi în cele mai multe cazuri ineficientă. Stăm bine pe hârtie la dotare dar în realitate cei care se ocupă cu contrabanda şi cu traficul de persoane sunt de zece ori mai bine dotaţi tehnic. Am făcut numeroase sesizări cu privire la necesitatea modernizării aparaturii de supraveghere a frontierei care astfel încât patrulele care execută supravegherea la sectoarele de pe râul Tisa să aibă un control eficient a fenomenului infracţional. Dar ca la noi la nimeni. Încă patrulăm pe jos. Astfel  marea majoritate a contrabandiştilor ucraineni ne ocolesc pentru că au aparatură modernă cu care suntem văzuţi. În continuare şefii, parcă în cârdâşie cu infractorii, preferă vechiul sistem de supraveghere de tip “talpa e baza” ignorând astfel necesităţile tehnologice actuale prin care putem stăpâni fenomenului infracţional. Pe tot ITPF Sighet, noi avem cunoştinţă de existenţa a doar unui snowmobil. Pe lângă toate astea, nici unui mare şef, pare să nu-i pese de de condiţiile de muncă ale poliţiştilor de frontieră. Siguranţa şi sanătatea poliţiştilor de frontieră este pe ultimul loc. Se fac planificări în misiuni montane extrem de periculoase, cu risc mare de accidentare sau de declanşare a avalanşelor, fără să existe nici un mijloc de comunicare cu dispeceratul în cazul în care se întâmplă ceva(ITPF Sighet). La Poienile de sub Munte colegii pleacă în misiune cu lopata la peste 17 Km distanţă de sector, în vârful muntelui, unde zăpada are peste 2 metri şi sunt obligaţi de şeful de sector să sape pentru a poza stâlpul de frontieră. Sunt poliţişti de frontieră care işi pun viaţa în pericol fiind planificaţi să execute misiuni pe terasamente feroviare, în care pot fi loviţi de tren, din cauza zăpezii care atenuează zgomotul.  Mediul ostil în care îşi desfăşoară activitatea,(sate ca Valea Vişeului sau Poienile de sub Munte  în care peste 90% din populaţie se ocupă de contrabandă) cresc riscul unor fapte de ultraj, aşa cum s-a întâmplat recent cu un coleg care a avut nevoie de îngrijiri medicale dupa ce a fost lovit de un localnic cu o scândură de gard. Şi cum toate astea nu ar fi de ajuns, avem destule semnale în care contrabandişti sunt protejaţi atât politic cât şi de conducerea Poliţiei de Frontieră. Numai aşa se explică faptul că de un an de zile semnalăm aceste probleme şi parcă intenţionat nu sunt luate în considerare.        În cazul în care conducerea Poliţiei de Frontieră nu va ţine cont de toate aspectele semnalate vom fi obligaţi să recurgem la acţiuni de protest.  


https://youtu.be/YnHT26fHi44  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Sari la bara de unelte